Allmänt om responssystemet:
Med det här systemet kan du ge anmälningar och åtgärdsförslag till Uleåborgs stad.
Du kan se en video om hur systemet används genom att klicka på ikonen ”Se video” i övre högra kanten på startsidan.
Beakta särskilt följande saker då du använder responstjänsten:
- Brådskande respons ska alltid ges direkt till serviceproducenternas service- och journummer.
- Om responsen gäller miljön så försök peka ut platsen så noga som möjligt på kartan i tjänsten, detta underlättar behandlingen av responsen.
- I responsen ska du inte fylla i någon känslig information, så som personnummer, bankkontonummer, hälsouppgifter osv.
- Via responstjänsten kan du inte sköta ärenden som gäller stadens fakturering, avboka mottagningstider eller skicka jobbansökningar.
- Vi strävar efter att svara på responsen inom tre (3) vardagar från att responsen har tagits e mot och vi behandlar respons måndag till fredag under tjänstetid.
- Om du vill få ett svar på din respons ska du fylla i din e-postadress. Kolla även skärppostlådan i din e-post. E-posttjänsterna kan nämligen tolka svaret på din respons som skräppost.
Följande respons ges via andra servicesystem
- kollektivtrafik https://www.osl.fi/asiakaspalvelu/
- felanmälningar som gäller fastigheter ägda av staden https://www.oukapalvelut.fi/tilahaku/
- felanmälningar som gäller gatubelysningen ges via Oulun Energias gatubelysningstjänst http://katuvalopalvelu.ouka.fi